Zo was de Algemene Ledenvergadering 2017

20-06-2017

Verwelkomt door de geur van koffie en warme stroopwafels druppelen onze leden uit het hele land de Fabrique in Utrecht binnen. De voormalige fabriek is vandaag het podium van de Algemene Ledenvergadering van Qurrent. Met een festivalmarkt en workshops is de ledenvergadering uitgebreider en dubbel zo goed bezocht als de eerste editie.

Wim Meijer, voorzitter van de Raad van Commissarisen opent de vergadering. Met een terugblik op 2016 en de plannen voor dit spreekt directeur Richard Klatten de zaal toe. Zijn boodschap: duurzaamheid moet iets zijn van de massa, niet alleen van de groene voorhoede.

Later stellen betrokken leden hun vragen. Een lid zoekt medestanders voor meer duurzaamheid op scholen, een ander geeft aan dat er ook samenwerking gezocht kan worden met de kleinere sportclubs. Nadat de vragen zijn beantwoord en er verder wordt gediscussieerd is het tijd voor de financiële kant van de vergadering. Directeur Denis Slieker licht de cijfers toe en beantwoordt opnieuw vragen uit de zaal.

Daarmee is het formele gedeelte gesloten en is het tijd voor de keynote van Anne-Marie Rakhorst. Ze is initiatiefnemer van 17doelendiejedeelt.nl en ze is gekomen met een missie. Met video’s van kinderen uit het hele land laat ze zien dat er aan de 17 werelddoelen van de VN overal in Nederland wordt gewerkt. Met een voorbeeld van een lokale community in een slobbenwijk stelt de zaal de vraag: als mensen in dusdanige situaties zelf van alles kunnen opzetten, waarom is het voor ons dan zo lastig om de duurzame energietransitie te versnellen? Handen uit de mouwen en samenwerken aldus de ondernemer.

Als tijdens de lunch het treintje met de broodjes de laatste halte is gepasseerd worden de bezoekers opgesplitst voor de workshops. Van crowdfunden, duurzaam bouwen tot effectief brainstormen, iedereen leert vandaag wel iets. Met de VR-bril op bezoek bij het windmolenpark of een prangende vraag voor de klantenservice word de zaal omgedoopt tot het ALVfestival. Met Qurrent’s eigen rad van fortuin vielen de mensen in de prijzen. Met veel belangstelling voor de stands maar misschien nog wel meer voor elkaar: want wat er vooral gebeurde vandaag is dat de leden elkaar vonden en samen plannen smeedden om Nederland sneller duurzamer te maken.

Bedankt

Je reactie is geplaatst.

Zo was de Algemene Ledenvergadering 2017 - 20-06-2017

Martijn Lammers 26-07-2017

Ook mijn vraag : niet gesproken over sponsorcontract met Feyenoord?? En haal die taalfouten eens uit het verslag, staat bijzonder knullig

adriaan 11-07-2017

Volgens mij zijn jullie/wij heel goed bezig. Vooral ook met de aandelen in wind. Niet iedereen kan een zonnepaneel laten installeren.

Carla Hilgers 30-06-2017

Is er niet gesproken over het sponsorcontract met FC Feyenoord en de onrust daarover? Wat is een slobbenwijk?

Pieter van Ginneken 21-06-2017

Ik mis in het verslag de opmerkingen over transparantie, de relatie tussen de coöperatie en de BV en het voorstel uit de zaal om een financiële commissie in te stellen. P.S. Corrigeer ook het eerste woord van het verslag: Verwelkomd