Wat betekenen groene stroom en CO2-gecompenseerd gas?

Fossiele energiebronnen raken op en CO2-uitstoot leidt tot klimaatverandering. Dat weten we allemaal. Toch willen de meeste energiebedrijven je nog steeds zoveel mogelijk grijze stroom en gas verkopen. Dat vinden we niet meer van deze tijd. Daarom leveren wij je alleen 100% groene stroom opgewekt in Nederland. Dit is stroom die door Nederlandse bronnen is opgewekt via wind en de zon.

Ook zorgen we dat alle CO2-uitstoot die je creëert door het gebruik van gas gecompenseerd wordt volgens de Gold Standard, het strengste keurmerk voor CO2-compensatie. Alle CO2-uitstoot van ons aardgas wordt gecompenseerd met zogeheten CO2-credits die worden toegekend aan duurzame energie- en bosprojecten gekozen door onze klanten. Zie hier de projecten die we eerder hebben gedaan.
Terug
Community

Heb je geen tijd om te wachten? Stel je vraag op onze community.

 

Naar de community

Telefoon

Wil je liever een medewerker spreken? We helpen je graag verder via 088-777 1200

 

Onze openingstijden

E-mail

Stuur je liever een e-mail? Dat kan! We reageren binnen een week op je bericht.

 

Stuur een bericht

Bel met een medewerker

Kom je er niet uit? Dan mag je ons altijd bellen. We zijn bereikbaar op maandag t/m donderdag van 8:30 tot 19:00 uur, vrijdag van 08:30 tot 17:00 en zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur.

vandaag is het: ...
De wachttijd bedraagt op dit moment: 1 minuut & 30 seconden
Op welke momenten zijn wij beste te bereiken
Wij zijn telefonsich te bereiken op:
088 777 1200
Stuur ons een e-mail

Stel je vraag via het onderstaande formulier. We komen er zo spoedig mogelijk bij je op terug. Bedankt voor je geduld.

Vul dit veld alstublieft in
Vul dit veld alstublieft in
Wil je met spoed aangemeld worden, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Wij incasseren (voorafgaand aan de leveringsmaand) omstreeks de 26e van de maand automatisch het termijnbedrag van je rekeningnummer.
Op www.qurrent.nl/opzeggen vind je alle informatie over het opzeggen van je energiecontract.
Ga je verhuizen? Vul dan het verhuisformulier in op Mijn Energie.
Ben je al verhuisd? Neem telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Je wijzigt eenvoudig zelf je termijnbedrag in Mijn Energie. onder het kopje ‘Termijnbedrag wijzigen’.
Bekijk de handleiding voor alle installatietips. Kom je er niet uit, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Je ontvangt de jaar- en/of eindnota binnen 6 tot 8 weken nadat je een jaar klant bent bij Qurrent.
Heb je conventionele meter? Dan ontvang je rond je overstap een verzoek per e-mail om je meterstanden door te geven.
Heb je een slimme meter? Dan hoef je de meterstanden niet aan ons door te geven. Wij lezen de meterstanden automatisch uit.
Vul dit veld alstublieft in
Vul dit veld alstublieft in

Bedankt voor je bericht

Je krijgt binnen twee weken antwoord op je bericht.
Heb je zaken die écht niet kunnen wachten, zoals een spoedaanvraag? Bel dan even met onze klantenservice via 088 777 1200.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice