Waarom geen CO2-projecten in Nederland?

Nederland heeft het Kyoto protocol ondertekend (en volgende internationale klimaatverdragen). In die afspraken is vastgelegd dat Nederland en de andere landen in Europa doelstellingen hebben om hun CO2 uitstoot te reduceren. Ontwikkelingslanden hebben die doelstelling niet. Beter nog, in de internationale klimaatverdragen is afgesproken dat ontwikkelde landen een deel van hun doelstellingen in ontwikkelingslanden mogen realiseren.

Gevolg hiervan is dat projecten in Nederland al worden geteld voor de Nederlandse doelstellingen. Zouden we ze ook gebruiken voor CO2-compensatie dan worden ze twee keer geteld, en dat mag niet. Vandaar dat wij CO2-compensatie projecten ondersteunen in ontwikkelingslanden, en dan alleen projecten die niet door de Nederlandse staat worden bekostigd. Dat zou ook dubbeltelling zijn.
 Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat bomen in een warmer klimaat meer CO2 opnemen dan in bijvoorbeeld Nederland. En de projecten die wij doen hebben niet alleen impact op het klimaat, maar ook op de samenleving. Denk bijvoorbeeld aan meer werkgelegenheid. 
Terug
Community

Heb je geen tijd om te wachten? Stel je vraag op onze community.

 

Naar de community

Telefoon

Wil je liever een medewerker spreken? We helpen je graag verder via 088-777 1200

 

Onze openingstijden

E-mail

Stuur je liever een e-mail? Dat kan! We reageren binnen een week op je bericht.

 

Stuur een bericht

Bel met een medewerker

Kom je er niet uit? Dan mag je ons altijd bellen. We zijn bereikbaar op maandag t/m donderdag van 8:30 tot 19:00 uur, vrijdag van 08:30 tot 17:00 en zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur.

vandaag is het: ...
De wachttijd bedraagt op dit moment: 1 minuut & 30 seconden
Op welke momenten zijn wij beste te bereiken
Wij zijn telefonsich te bereiken op:
088 777 1200
Stuur ons een e-mail

Stel je vraag via het onderstaande formulier. We komen er zo spoedig mogelijk bij je op terug. Bedankt voor je geduld.

Vul dit veld alstublieft in
Vul dit veld alstublieft in
Wil je met spoed aangemeld worden, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Wij incasseren (voorafgaand aan de leveringsmaand) omstreeks de 26e van de maand automatisch het termijnbedrag van je rekeningnummer.
Op www.qurrent.nl/opzeggen vind je alle informatie over het opzeggen van je energiecontract.
Ga je verhuizen? Vul dan het verhuisformulier in op Mijn Energie.
Ben je al verhuisd? Neem telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Je wijzigt eenvoudig zelf je termijnbedrag in Mijn Energie. onder het kopje ‘Termijnbedrag wijzigen’.
Bekijk de handleiding voor alle installatietips. Kom je er niet uit, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Je ontvangt de jaar- en/of eindnota binnen 6 tot 8 weken nadat je een jaar klant bent bij Qurrent.
Heb je conventionele meter? Dan ontvang je rond je overstap een verzoek per e-mail om je meterstanden door te geven.
Heb je een slimme meter? Dan hoef je de meterstanden niet aan ons door te geven. Wij lezen de meterstanden automatisch uit.
Vul dit veld alstublieft in
Vul dit veld alstublieft in

Bedankt voor je bericht

Je krijgt binnen twee weken antwoord op je bericht.
Heb je zaken die écht niet kunnen wachten, zoals een spoedaanvraag? Bel dan even met onze klantenservice via 088 777 1200.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice