Hoe hoog is de opzegvergoeding?

De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de resterende looptijd van het contract. Over de hoogte van de opzegvergoeding zijn marktafspraken gemaakt waar wij ons dan ook aan houden.

Hieronder zie je wat de opzegvergoedingen zijn per resterende looptijd van het contract. De bedragen zijn per product, dus enkel stroom of gas. Heb je zowel stroom als gas, dan is de opzegvergoeding het dubbele. 

  • korter dan 1,5 jaar       50 EUR per product
  • 1,5 - 2 jaar                   75 EUR per product
  • 2 tot 2,5 jaar              100 EUR per product
  • langer dan 2,5 jaar    125 EUR per product


Variabele contracten krijgen dus geen opzegvergoeding in rekening gebracht.

De opzegvergoeding brengen we in rekening op de eindnota.

Zakelijke contracten kennen een andere berekening van de opzegvergoeding. Hierbij wordt doorgaans uitgegaan van een afkoopsom van 15% van het verwachte verbruik gedurende de resterende looptijd van het contract.

 

Terug
Community

Heb je geen tijd om te wachten? Stel je vraag op onze community.

 

Naar de community

Telefoon

Wil je liever een medewerker spreken? We helpen je graag verder via 088-777 1200

 

Onze openingstijden

E-mail

We reageren doorgaans binnen één week op je bericht.

 

Stuur een bericht

Bel met een medewerker

Kom je er niet uit? Dan mag je ons altijd bellen. We zijn bereikbaar op maandag t/m donderdag van 8:30 tot 19:00 uur, vrijdag van 08:30 tot 17:00 en zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur.

vandaag is het: ...
De wachttijd bedraagt op dit moment: 1 minuut & 30 seconden
Op welke momenten zijn wij beste te bereiken
Wij zijn telefonsich te bereiken op:
088 777 1200
Stuur ons een e-mail

Stel je vraag via het onderstaande formulier. We komen er zo spoedig mogelijk bij je op terug. Bedankt voor je geduld.

Vul dit veld alstublieft in
Vul dit veld alstublieft in
Wil je met spoed aangemeld worden, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Wij incasseren (voorafgaand aan de leveringsmaand) omstreeks de 26e van de maand automatisch het termijnbedrag van je rekeningnummer.
Op www.qurrent.nl/opzeggen vind je alle informatie over het opzeggen van je energiecontract.
Ga je verhuizen? Vul dan het verhuisformulier in op Mijn Energie.
Ben je al verhuisd? Neem telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Je wijzigt eenvoudig zelf je termijnbedrag in Mijn Energie. onder het kopje ‘Termijnbedrag wijzigen’.
Bekijk de handleiding voor alle installatietips. Kom je er niet uit, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice via 088 777 1200.
Je ontvangt de jaar- en/of eindnota binnen 6 tot 8 weken nadat je een jaar klant bent bij Qurrent.
Heb je conventionele meter? Dan ontvang je rond je overstap een verzoek per e-mail om je meterstanden door te geven.
Heb je een slimme meter? Dan hoef je de meterstanden niet aan ons door te geven. Wij lezen de meterstanden automatisch uit.
Vul dit veld alstublieft in
Vul dit veld alstublieft in

Bedankt voor je bericht

Je krijgt binnen twee weken antwoord op je bericht.
Heb je zaken die écht niet kunnen wachten, zoals een spoedaanvraag? Bel dan even met onze klantenservice via 088 777 1200.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice